Camping bij Nijkerk

Jaaroverzicht 2020 – Nederland ontdekken in corona-tijd

Oh my, wat was 2020 een gek jaar. Alle plannen liepen in de soep en ik ben officieel een jaar lang niet in het buitenland geweest. Geen landgrens gepasseerd, geen vliegtuig van binnen gezien. Gelukkig hadden we een prachtig voorjaar en een nog mooiere zomer en heb ik genoten van een heleboel mooie plekjes in Nederland. Dit is mijn jaaroverzicht 2020!

De eerste maanden van 2020 heb ik niet gereisd. Ik was in december nog in Cuba geweest en de volgende reis stond gepland naar Jordanië, in juni. Tussendoor zouden we nog wat weekendjes weg doen, onder andere Dordrecht stond op de planning. Maarja, toen kwam het corona-virus in maart en dat weekendje was het eerste wat voor ons niet doorging. De vakantieplannen werden even op de lange baan geschoven, “dat zou in het najaar wel weer komen”. Niet dus.

Maart 2020 – Dag baan

In januari zegde ik mijn baan op bij FOX verre reizen om in februari te starten in de fotostudio van HEMA. Dat ging ook niet helemaal volgens plan: ik werd een paar dagen voor het einde van m’n proeftijd ‘ontslagen’ omdat het met het bedrijf op dat moment ook helemaal niet goed ging. Dus toen zat ik opeens werkeloos thuis midden in de corona-crisis. Solliciteren was moeilijk, maar gelukkig was het in ieder geval warm en zonnig en zat ik m’n sollicitatiebrieven en blogs te schrijven ik de tuin.

Camping de Vriendschap pipowagen op het veld en bloemen veluwe Nederland

Mei 2020 – Pipowagen

Met Pinksteren besluiten we toch weer op pad te gaan – in Nederland of course. Last minute vond ik een leuke accommodatie op de Veluwe, een pipowagen op camping de Vriendschap. Ook dit weekend hadden we weer super lekker weer dus we hebben genoten van dit gezellige huisje vlakbij het bos.

Moederdag actie Vondel Hotels Mai Hotel Amsterdam

Juni 2020 – Moederdag winactie Vondel Hotels

In april deed ik mee aan een winactie van Vondel Hotels. Je kon samen met je moeder een overnachting in Hotel Mai in Amsterdam winnen, inclusief een diner bij Remise in hotel de Hallen, een cocktail bij Café Ons Huis in hotel Mercier en fietshuur en ontbijt. En jahoor, ik won!

Moederdag actie Vondel Hotels Mai Hotel Amsterdam

Uiteindelijk mocht mijn zusje ook nog mee en was de dag echt fan-tas-tisch geregeld door Vondel Hotels. We werden overal verwacht en super vriendelijk ontvangen en op een fiets van het hotel konden we op alle locaties komen. Het was heerlijk weer en keihard genieten met z’n drieën. Echt, een grote shoutout naar de Vondel Hotels, want het zijn echt hele fijne en mooie hotels op goede locaties in de stad.

Fietsen rondom Nijkerk Spakenburg Nederland Camping bij Nijkerk

Juli 2020 – Kamperen in Nijkerk

Niet perse een plek die wij zelf uitgekozen zouden hebben, maar mijn schoonouders stonden met hun hele coole vintage caravannetje op een kleine camping bij Nijkerk en wij mochten er ook een weekje logeren. Wederom: prachtig weer dus we kunnen lekker fietsen en wandelen en voor de caravan genieten van de zon. We fietsen door uitgestrekte weilanden, zien veel koeien en bezoeken het mooie Spakenburg. Toch nog verrassend mooi allemaal!

Bootje varen in het Twiske Amsterdam

Zomer 2020 – Bootje varen in ‘t Twiske

Wij wonen op loopafstand van een prachtig natuurgebied, waar we ook met ons bootje kunnen komen. Tijdens de warme zomermaanden stappen wij dus regelmatig met wat eten en drinken in de boot om te gaan zwemmen en te genieten van de lange en warme zomeravonden.

De verborgen parels van Amsterdam-Noord

Augustus 2020 – Hallo baan, hallo Amsterdam-Noord

In juli kreeg ik een telefoontje van mijn oude manager en than this happend: ik kon m’n oude baan weer terugkrijgen. Maaaaaaar, in de tussentijd was ik ook gestart met mijn eigen bedrijf (want ik had nog steeds geen nieuwe baan gevonden) en dat wilde ik niet opgeven nu ik daar net mee gestart was. Gelukkig konden we afspreken dat ik 32 uur per week zou gaan werken, dus ik combineer het nu en in augustus ben ik weer gestart.

Pompet Noorderpark Nederland Amsterdam

Ook leuk, ik ging samen met Uit in Ams langs mijn favoriete plekken in Amsterdam-Noord. Dat was ongeveer op de warmste dag van het jaar, maar het was erg leuk om deze plekken de bezoeken en er een blog van te maken.

Reizende camping in Ewijk met zonsondergang

Augustus 2020 – de Camphanen

En nog meer leuks in augustus. We zouden eigenlijk een weekje naar een huisje in Egmond aan Zee gaan, maar dat ging last minute helaas niet door door persoonlijke omstandigheden van de verhuurder.

Campers en caravans op De Camphanen

Toen ik op Instagram een oproepje plaatste of iemand nog een plekje ergens wist, kreeg ik een berichtje van een van de eigenaren van de Camphanen, dat ik bij hun kon komen logeren. En dat was leu-heuk! Echt een topweek gehad en – ik durf het bijna niet meer te zeggen – wederom heeeeerlijk weer. Het concept is echt heel erg leuk en absoluut een aanrader voor volgende zomer.

Airstream op camping het Bos Roept 2020

September 2020 – Logeren in een airstream

Ik schreef dit jaar een blog over leuke campings in Nederland. Daarvoor vroeg ik tips op Instagram, en ik kreeg de hele leuke camping Het Bos Roept getipt. Leuk om te kamperen, maar ook heel erg leuk om in een van de huisjes te verblijven. Ik koos de airstream, en manmanman, wat is dit een pareltje! De airstream staat op een prachtig plekje aan de rand van het bos, is hip ingericht en heeft een heerlijke veranda om lang buiten te zitten. Wij waren hier twee nachtjes, maar ik zou hem nog wel eens voor een week willen boeken … zo fijn is het plekje!

Header ZeelandJoyce en Manon in Zeeland

September 2020 – Roadtrip Zeeland

Door Hello Zeeland werd ik uitgenodigd om een nachtje te komen slapen in een van hun tiny houses, en dat leek me natuurlijk super leuk. Nou ligt Zeeland voor mij niet om de hoek, dus ik heb er met een vriendin een mini vakantie van 4 dagen van gemaakt. We sliepen een nachtje in Groede en in de buurt van Middelburg en we bezochten veel mooie plekken in Zeeland. Hoe kort je er ook bent, je krijgt hier altijd een vakantiegevoel.

Header tiny hotel Nistelrode

Oktober 2020 – Tiny hotel

Het eerste weekend van oktober verbleef ik met mijn familie in het prachtige huisje Tiny Hotel in het Brabantse Nistelrode. Dit weekend stond eigenlijk al in mei gepland, maar door het corona-virus kon dat toen niet doorgaan. Nu gelukkig wel, en wat hebben we genoten. Echt een per-fect huisje om met je familie (max 6 personen) of vrienden heen te gaan. Hip ingericht, prachtige omgeving en een grote tuin mét allerlei boerderijdieren.

Verjaardag bij hotel Boat & Co Amsterdam 2020

Oktober – Verjaardag bij Boat & Co

9 oktober was mijn verjaardag, en natuurlijk was die ook anders dan anders. Gelukkig was de horeca weer open en kon je nog verblijven in hotels, dus ik ben op mijn verjaardag met vriendlief op staycation geweest in hotel Boat&Co in de Amsterdamse houthavens. Dit hotel heeft uitzicht op het IJ waar je in de zomer voor de deur kunt zwemmen, de appartementen zijn prachtig ingericht, ze hebben een gezellige hotelbar én je kunt er als hotelgast gratis gebruikmaken van de (kleine) wellness.

Boat & Co Amsterdam

Op mijn verjaardag gingen we dus eerst lekker uiteten in de buurt (Italiaan Pinsa’s is een aanrader) en daarna doken we de sauna in. En op de kamer stond een flesje cava met een verjaardagskaartje en ballonnen voor me klaar, dus ik moet zeggen dat ik me lang niet zo jarig heb gevoeld. En dat in corona-tijd!

Tiny house camping de vriendschap

November 2020 – Tiny house op camping de Vriendschap

Voor de tweede keer dat jaar waren we op camping de Vriendschap. In het voorjaar hebben we een leuke winactie samenwerking opgezet en nu ze een nieuwe aanwinst op de camping hadden staan – een heel cool tiny house – mochten wij weer komen logeren. Het huisje was zo cool en knus, helemaal nu in de herfstperiode. Het huisje is helemaal van hout gemaakt dus je krijgt direct zo’n cabin-sfeertje. We hadden ons eigen kaasfondue pannetje meegenomen en een lekkere fles rode wijn dus het voelde helemaal gezellig. En dan nog dat Speulderbos op loopafstand van de camping, dat is echt wel een hele dikke plus voor de camping. Vooral in de herfst is dat bos magisch.

The Hoxton Amsterdam The Hoxton Amsterdam 2020

November – The Hoxton Amsterdam

Nog een staycation in eigen stad! Ik werd door The Hoxton uitgenodigd om een nachtje te komen logeren, heel cool. Dit stylish hotel ligt aan de Amsterdamse gracht en heeft een super gezellige hotelbar en restaurant waar ook veel locals komen. De kamers zijn prachtig en de handwash ruikt er zo lekker dat ik er ook eentje voor thuis gekocht heb.

Woonkamer en balkon studio 1 Het ontbijt in de ochtend

December – B&B studio Koning

Haarlem staat al zo lang op m’n lijstje om te bezoeken en daar een goede hotspotlijst van te maken, maar het komt er maar niet van. Gelukkig heb ik al wel vast een heel fijn slaapadresjes gevonden voor als ik weer ga: bed & breakfast Studio Koning in hartje centrum. Op uitnodiging mocht ik hier komen logeren en ik ben goed verwend. De B&B heeft twee ruime appartementen en ze hebben alles wat je van een goed bed & breakfast verwacht. Luxe badkamers, fijne bedden en een heerlijk ontbijt.

Hotel Twenty Eight Amsterdam 2020

December – Hotel Twenty Eight Amsterdam

Nog net voor de kerst mochten we komen logeren in Hotel Twenty Eight, dus dat was weer een hele leuke staycation in eigen stad. Dit hotel is het zusje van Boat&Co waar we in oktober logeerde, alleen ligt dit hotel aan de andere kant van de stad: in Zuid bij het Olympisch Stadion. Veel kamers hebben uitzicht op dit stadion en ook deze appartementen zijn allemaal super sfeervol ingericht. En ook weer hier: een kleine wellness waar je heerlijk kunt ontspannen!

Dag 2020

Tjsa, 2020 wat een jaar. Veranderingen op basis van werk en reizen. Van corona-ontslag naar een eigen bedrijf naar toch ook weer in loondienst. En van verre reizen naar alleen maar tripjes in Nederland. Hey Frits ging in de zomer heel goed, maar heeft ook tegenvallende bezoekerscijfers door de lockdowns. Ik stond in het VT Wonen zomerboek en ik werd getipt in de Libelle. Hey Frits is ondanks de crisis toch gegroeid en er staan voor 2021 alweer leuke nieuwe samenwerkingen op de planning. Ik kijk ernaar uit.

Wat was jouw hoogtepunt van 2020?

0 comments on “Jaaroverzicht 2020 – Nederland ontdekken in corona-tijd