Happy 30 to me verjaardag in Kaapverdie

Jaaroverzicht 2017: huisje, reisje en dat soort dingen

Ik ben altijd nét iets te laat met een jaaroverzicht, maar beter laat dan nooit! Wat deed ik ook alweer allemaal in 2017? Waar gingen de reizen dit jaar heen? En waarom waren het er dit jaar ‘maar’ 3 …

In december 2016 zette the boyfriend en ik onze handtekening onder een koopcontract. Het was een feit, in januari zouden wij verhuizen naar ons eigen huis in Amsterdam-Noord. Dat is ook meteen de reden dat we in 2017 iets minder tripjes konden maken, er moest gespaard worden! Nevertheless ben ik toch nog drie keer weggeweest … en wel naar Marokko, Parijs en Kaapverdië. Prima score, want het was fantastisch!

Mijn woonkamer in Amsterdam-Noord

Een grote-mensen-huis

En toen hadden we opeens een koophuis in Amsterdam-Noord! Eentje met drie verdiepingen, twee badkamers (ja, ik weet het) en een tuin. De eerste maand van 2017 stond in het teken van fulltime werken en klussen in het weekend. Gelukkig was het maar een paar weken … Het huis heeft een kleine metamorfose gehad (lees: de muren, deuren en ramen waren mintgroen en er lag een witte plavuizen vloer), maar het is af! En wat hebben we hard – keihard – genoten van onze tuin. Het is een klein tuintje die écht nog wel een keer aangepakt moet worden, maar na jarenlang met een zonloos mini-balkonnetje gedaan te hebben, is de tuin zo fijn.

Rondreis Marokko tien dagen Marrakech

Rondreis Marokko

En toen was daar opeens de trip naar Marokko. In eerste instantie zou ik dus wat minder reisjes gaan doen, maar de eerste kondigde zich toch in maart al aan. Oeps, ik kan het toch niet laten. Het plan van een rondreis Marokko hing al langer in de lucht, en samen met twee vriendinnen ben ik op het vliegtuig naar Casablanca gestapt. “Zou je dat nou wel doen?” en ”Is het daar niet gevaarlijk voor drie vrouwen?” waren de eerste reacties van mensen. Zeker omdat we met een huurauto zouden gaan rondreizen. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Marokko is waanzinnig-fantastisch-fascinerend-indrukwekkend mooi. Zeker Fes en de Sahara hebben indruk op me gemaakt, omdat je daar echt de 1001-nacht ervaart.

Pleinvrees am Strand festival 2017

Geen zomer zonder festivals

In de zomer hoef ik niet perse op vakantie. Het liefst ga ik dan ieder weekend dansen op een festival! In mei stond ik met mijn voeten in het zand te genieten van bovenstaand uitzicht op Pleinvrees am Strand bij Blijburg. Om het plaatje even compleet te maken: 25 graden, een warm zonnetje, heerlijke muziek, biertje in de hand, zonnebril op mijn kop en voetjes in het zachte zand. In 2018 weer heel veel van dat soort dagen graag! Franse vrienden van the boyfriend waren voor dit mooie feestje op bezoek in Nederland en de gesprekken gingen al snel over Amsterdam en Parijs. We wonen allemaal in prachtig steden, waarom niet een keer huizenruil doen?

Parijs Europa Frankrijk citytrip Seine zomer

Parijs, oh Parijs

En zo geschiedde: in juli stapte we in de Thalys naar Parijs om daar een lang weekend te logeren in het huis van vrienden. Een piepklein appartementje zoals je verwacht in Parijs, maar precies de charme die zo’n klein huisje dan weer nodig heeft. Vanuit het hart van Montmartre hebben we de stad leren kennen en ik moet toegeven … ik ben wel een beetje verliefd geworden op Parijs. Wederom hadden we prachtig weer, waardoor liefde altijd iets sneller groeit. De fijnste herinnering? Wandelen langs de Seine en daarna picknicken met een fles rosé, stokbrood en overheerlijke Franse kaas. In het gras langs de Seine … met de prachtige Notre Dame op de achtergrond terwijl de zon schijnt. Dat was ook weer even een nooit-meer-naar-huis-momentje.

Happy 30 to me verjaardag in KaapverdieSanta Maria Kaapverdië Afrika eiland Sal

Happy 30 to me in Kaapverdië

In oktober vierde we alvast iets dat in december plaats zou vinden: het 40-jarige huwelijksjubileum van mijn ouders. Met de hele familie – paps, mams, zusje + vriendlief en the boyfriend en ik – hebben we een week all-inclusive genoten van het eiland Sal op Kaapverdië. Normaal niet helemaal mijn ding, dat all-inclusive … maar het was zeker weten een week keihard genieten met z’n allen. Het was trouwens ook mijn 30ste verjaardag die week, dus ik heb toen besloten voortaan altijd op mijn verjaardag op vakantie te zijn. Dat beviel me eigenlijk wel! Sowieso was het heel fijn om dat weer eens echt met mijn familie te vieren.

Mag ik nog even …

Zucht, ik kan het iedereen aanraden om zo’n jaaroverzicht te maken. Wat is dit fijn. Heerlijk herinneringen ophalen, foto’s terugkijken en verlangen naar de dingen die in 2018 allemaal gaan komen. 2017, je was een mooi jaar met een hoop grote veranderingen. Ik kocht een huis met de liefde van mijn leven. Ik zegde mijn baan op en vond een nieuwe fijne baan. En misschien wel het mooiste van alles: sinds december ben ik trotse tante van mijn neefje Leon. Welkom op de wereld lief klein mensje, dat het maar een mooi avontuur mag gaan worden!

De Noordermarkt in AmsterdamKat Frits   Zomer in het Westerpark, bbqCitroencake receptFestival Thuishaven in AmsterdamVegetarische loempiaDe Jordaan in AmsterdamFotoboek met camera Proosten in Kaapverdie

2 comments on “Jaaroverzicht 2017: huisje, reisje en dat soort dingen

1. Wat een leuk jaaroverzicht! Je maakt zulke leuke en originele foto’s, ik ben fan!