Thailand Azië travel reizen

Jaaroverzicht 2016. Een overdreven lekker reisjaar!

Ook al heb ik per jaar maar 25 vakantiedagen, ik heb in 2016 toch een hoop fijne tripjes in het jaar weten te proppen. Ik weet het, ik ben erg laat met een jaaroverzicht. Komt nu omdat ik terug verlang naar een agenda vol met weg-zijn en nieuwe plekken ontdekken. Dus dan maar mooie herinneringen ophalen.

“Ben jij nog weleens thuis?” Zo’n leuke comment op Facebook onder iedere vakantiefoto. Om precies te zijn was ik in 2016 zes keer niet thuis omdat ik aan het genieten was elders. Probleem daarvan: dit jaar wil ik eigenlijk ook wel weer 6x op vakantie. Gaat ‘m niet worden gok ik zo, maar ik moet ook gewoon maar blij zijn met één of twee tripjes dit jaar. Gewoon even normaal doen zegmaar. Anyway, dit waren ze vorig jaar.

Gambia strand beach Afrika kokosnoot sunset

Januari – Gambia
Héérlijk begin van het nieuwe jaar. Op 1 januari stapte wij in het vliegtuig richting de zon. Op 2 januari lagen we languit met onze witte huid te bakken op het strand met een goed boek. Zo’n soort vakantie. Toch nog een aantal tripjes naar het binnenland van Gambia gemaakt, dus ook nog wat van dit mooie land gezien. Note to self: de winter is overleven in Nederland. Als je terugkomt uit tropische temperaturen in januari dan is dat net nog even erger.

Gent België citytrip

Maart – Gent
Wat is Gent leuk! Klein, dus een weekendje is absoluut genoeg maar ik heb me prima vermaakt in deze Belgische stad. Als je van bier houdt dan is het allemaal net nog wat leuker, want ze hebben genoeg foute bier kroegen. Ik noem een Trollenkelder als absoluut hoogtepunt. Trouwens ook genoeg leuke, hippe plekken in Gent gevonden hoor.

Maart – Israël
Als een vriendin van me niet drie maanden voor onderzoek richting Israël was gegaan dan had ik dit bijzondere land waarschijnlijk nooit gezien. Het stond niet echt op m’n wishlist, waarschijnlijk omdat je onbewust (en onterecht!) denkt dat dit een onveilig land is om te reizen. Nog steeds was dit een van de hoogtepunten van het jaar, want wat een fantastisch mooi en bijzonder land is Israël. Ik was er helaas maar vijf dagen en heb te snel Jeruzalem, Tel Aviv en de Dode Zee moeten beleven, maar alles was stuk voor stuk indrukwekkend. Ik wil terug!

Berlijn Berlin citytrip stad europa duitsland

Mei – Berlijn
Zooooo, wat een fantastisch, relaxed, gezellig en zonnig lang weekend heb ik in Berlijn gehad zeg. Als ik terug denk aan dat weekend krijg ik nog steeds een warm gevoel van binnen. Deze trip was echt per-fect. Goed gezelschap, een heerlijk Airbnb appartement, fantastisch weer, barbecue-en in het park, bier drinken bij allerlei leuke tentjes en fietsen door de stad zonder jas. Berlijn, je bent geweldig!

Thailand Azië travel reizen

Juni – Thailand
Wauw, wauw, wauw. Thailand. Wat een prachtland. Ik was een Azië-rookie maar na deze trip wil ik meer. Thailand was voor mij een prima land om te beginnen, alhoewel ik me wel ergerde aan teveel toeristen. Ik genoot in ieder geval van de tempels, de kleuren, de bloemen, het heerlijke eten en de prachtige natuur. Het was Thailand in vogelvlucht want ik had maar twee weken de tijd, maar het was fan-tas-tisch!

Corfu Griekenland eiland strand

September – Corfu
De laatste vakantie van het jaar was een heerlijke week Griekenland met de schoonfamilie. We hadden namelijk een 40-jarig huwelijk te vieren! Via Airbnb een leuk huisje gehuurd en blijkbaar ontzettend geluk gehad met het zonnige weer. Je krijgt wat je verdient zeggen ze. Lekker gegeten, gedronken en heerlijk een boek uitgelezen. Dat is voor mij echt vakantie!

Zo, wat was 2016 een overdreven lekker reisjaar. Ik ben op zoveel mooie plekken geweest dat ik in mijn handjes mag klappen dat ik dit allemaal heb mogen doen. Ik weet dat 2017 iets minder reizen in petto heeft, maar ik blijf keihard genieten!

0 comments on “Jaaroverzicht 2016. Een overdreven lekker reisjaar!