Hotspots Antwerpen

Dit was 2018! En dit is mijn persoonlijke jaaroverzicht

YAY, een nieuw jaaroverzicht! Ik weet alleen nooit zo goed of ik hier blij mee moet zijn. Het betekent dat er alwéér een jaar op zit … maar gelukkig wel weer een mooi jaar vol gezondheid en liefde. Dit was mijn 2018, dit is mijn persoonlijke jaaroverzicht!

Ok, niet helemaal volgens de regels, maar ik begin mijn jaaroverzicht even op 23 december 2017. Op de een of andere manier is deze gebeurtenis niet in mijn jaaroverzicht van 2017 terechtgekomen, maar ik vind ‘m absoluut het vermelden waard. 2017 was namelijk het jaar dat ik met mijn familie op vakantie ging naar Kaapverdië om het 40-jarige huwelijk van mijn ouders te vieren. Zij dachten dat het daarmee mooi gevierd was, maar mijn zusje en ik vonden van niet. Dat kon nog beter.

Jaaroverzicht 2018 surprisefeest 40 jaar liefde

Op hun trouwdag – 23 december – organiseerden we daarom een surpisefeest en hadden we alle familie en vrienden uitgenodigd! Een klein huis vol met ongeveer 40 mensen, en het was fan-tas-tisch. De lach op hun gezichten en de gezelligheid daarna was onbeschrijfelijk. Sorry pap en mam, jullie ook even met je foto op Hey Frits … maar wat was het mooi he!

Nieuwjaarsduik in Mexico

Mexico Isla Holbox nieuwjaar strand

Zo begonnen wij 2018: in Mexico! Die Unox-muts hadden we natuurlijk meegenomen om stoer te doen en hier wél de Nieuwjaarsduik te doen. Wel gedaan, maar voor Mexico-begrippen was het hier gewoon slecht weer dus ook hier was het nog behoorlijk koud. Het was natuurlijk geweldig verder. In drie weken bezochten we Isla Holbox, Merida, de Maya-stad in Uxmal, Bacalar en Tulum. Het meest genoten hebben we op Isla Holbox (wat een fijne sfeer!) en aan het blauwe meer in Bacalar. Heimwee, huilen, alles. Doe mij nog zo’n reis!

Een weekend Den Bosch

's-Hertogenbosch Den Bosch

De boyfriend was jarig geweest, dus dat vieren we met een weekendje weg! Het werd Den Bosch, en het was er – zoals de stad bekend staat – kei gezellig. We waren er het tweede weekend van april en qua weer was het ook een feestje. De zon scheen en we konden van terras naar terras hoppen. Kneiter verbrand natuurlijk, want wie neemt er nou in april zonnebrandcrème mee. Hier ben ik wel een beetje verliefd geworden op Den Bosch hoor … hopelijk tot volgend jaar!

De Zeeuwse kust

De Zeeuwse kust strandhuisjes in Vlissingen

Dit weekend in juni stond eigenlijk niet op de planning, maar toen het onverwachts warm weer zou worden besloten we toch maar te gaan. En het was fijn! Er was een familiedag in Zeeland georganiseerd, maar zonder auto is dat een pokkeneind. Enkele reis met het OV vanuit Amsterdam: 3 uur. Dat vonden we voor een dagje op en neer wat overdreven, totdat we hoorden dat mijn schoonouders daar een weekendje op een camping zouden bivakkeren. Waarom doen wij dat ook niet? Hup, met alle spullen 3 uur in de trein richting Vlissingen en schoonouders voor een weekendje Zeeland. De zon scheen het hele weekend non-stop dus het voelde als een mini-vakantie. Note to self: vaker doen, dit soort spontane weekenden.

Hallo Rotterdam

Jaaroverzicht 2018 weekend Rotterdam Erasmusbrug

Rotterdam was ook al zo fijn. Wederom prachtig weer, daar word ik altijd zo blij van. We sliepen in een hotel in het centrum van de stad en we huurden fietsen voor een heerlijk tochtje door de stad. Ik vind de sfeer zo lekker in deze stad, vooral als ik het vergelijk met ‘mijn’ Amsterdam. Hier is het stoer, rauw en hip. En daar hou ik wel van.

Tussen de Hamburgers

Jaaroverzicht 2018 photobooth in Hamburg

Het wordt een beetje een jaarlijks uitje: twee jaar geleden waren we met z’n vieren in Berlijn en dit jaar ging de reis naar Hamburg. Met de auto over de Duitse snelweg crossen richting het goede leven: bier drinken in de zon! En die zon was er potverdorie alwéér. Ik had me weinig voorgesteld van Hamburg, maar de stad heeft me blij verrast. Een hoop hipheid en goed te doen in een kort weekend. Het was leuk. Waar gaan we volgend jaar heen guys?

Kattenvrouwtje zoekt oppasadres

Jaaroverzicht 2018 katten oppas

Mijn omgeving kent mij nu wel als een kattenvrouwtje. Ik krijg verjaardagskaarten met katten erop, ik word getagd in kattenberichten en als ik een kat op straat zie móet ik altijd even aaien. Afgelopen zomer kwam ik Cat in a flat tegen, een oppasservice voor huisdieren waar je je – je raad het al – op kunt geven als kattenoppas (find me here). Mijn eerste klantjes waren Jack, Tijger en Minoes. Drie weken lang ging ik 2x per dag knuffelen met deze schatjes. En dat was leuk!

Ik word tante!

Jaaroverzicht 2018. Ik word tante

Ik word tante. OMG, ik word tante! Mijn kleine zusje wordt mama van haar eerste kindje. 2019 wordt zo’n bijzonder jaar, dat weet ik zeker. Ik kan niet wachten tot hij geboren wordt!

Het altijd mooie Antwerpen

Jaaroverzicht 2018 roze hotelkamer in antwerpen

Iedere keer als ik in Antwerpen ben zeg ik: ‘waarom doe ik dit niet vaker’? Samen met een vriendin ging ik twee dagen naar deze hele fijne Belgische stad, en we sliepen in deze waan-zinnige roze hotelkamer. Je wil niet weten hoeveel foto’s en selfie’s wij hier gemaakt hebben, met deze hele gezellige foto als beste resultaat. We hebben in twee dagen meer dan 20 kilometer rondgewandeld en het was het waard. Wat is het fijn in Antwerpen!

We hebben een bootje!

Jaaroverzicht 2018 Varen in het Twiske met zonsondergang

In het late voorjaar was hij er dan eindelijk: ons kleine bootje mét elektrische motor. Tuintje aan het water he, dan krijg je dat soort dingen. Natuurgebied het Twiske ligt om de hoek, dus daar hebben we met de fantastische zomerdagen zeker een aantal dagen vertoeft. Als je de zon zo ziet ondergaan dan is dat wel genieten, toch?

Tiny house Tiny Nature in Ermelo

Logeren in een tiny house

Het stond al een tijdje op mijn bucketlist: logeren in een tiny house. Ik vind ze fascinerend, en het was echt een awesome ervaring om nu eens echt in zo’n minihuis te verblijven. Lekker back to basic, vrijwel helemaal zelfvoorzienend en geen tv of internet. We hebben gewandeld door de Veluwse bossen en ‘s avonds de hele avond kaartspelletjes gespeeld. En ja, dat was kneuterig gezellig.

Bezoek uit het buitenland!

Jaaroverzicht 2018. Babybenen en een citroen

Deze schattige babybeentjes zijn van mijn neefje Leon! Hij haalde net mijn jaaroverzicht van 2017; geboren op 27 december. Je vraagt je misschien af waarom een bezoekje van een neefje in een jaaroverzicht met hoogtepunten staat? Nou, mijn neefje woont in het buitenland, en we hadden hem al een paar maanden niet in real-life gezien. Daarom dus!

NijmegenHotspots Nijmegen

Ik had een afspraak in Nijmegen, dus ik besloot er maar meteen een hotspot-tour aan vast te plakken. Wat is Nijmegen leuk zeg! Het is een gezellige stad met zoveel leuke adresjes om te shoppen en eten dat je je hier ook zeker een weekend kunt vermaken.

Amersfoort

Amersfoort hotspots Buuf in de Serre

Veel kleiner dan Nijmegen, maar dat maakt Amersfoort juist heel erg knus. Ik werd echt verliefd op deze sfeervolle stad die ik een dag bezocht voor ook weer een fijne hotspot-tour. Mijn grootste favoriet was Buuf in de Serre … en een wandeling langs ‘Muurhuizen’. Aanrader hoor, Amersfoort!

Cambodja

Jaaroverzicht 2018 Cambodja

De laatste verre reis van dit jaar was naar het prachtige, adembenemende en indrukwekkende Cambodja. Wat heb ik het hier naar mijn zin gehad zeg. De belangrijkste reden voor een reis die kant op was een bezoek aan mijn schoonzusje en neefje (die eerder dit jaar bij ons op bezoek waren) Dat hebben we fantastisch kunnen combineren met een rondreis door het land. Natuurlijk hebben we Angkor Wat bezocht, maar we hebben nog veeeeeel meer mooie dingen gezien. Deze reis had ik niet willen missen!

Utrecht

Hotspots Utrecht

In de laatste maand van het jaar bezocht ik Utrecht, want ook van deze stad kan een leuke hotspotlijst natuurlijk niet missen! Laatste ‘even weg’ van het jaar 2018, maar ook heel veel zin in 2019. Ik hoop dat het een fijn, gezellig, creatief, ambitieus, reislustig maar vooral gezond jaar wordt voor mijn familie en vrienden.

46 comments on “Dit was 2018! En dit is mijn persoonlijke jaaroverzicht

1. Wat een heerlijk jaar hebben jullie gehad! Een nieuwjaarsduik in Mexico, wat bijzonder!

2. Wauw wat een fantastisch overzicht!! Mooie reizen gemaakt!! Ik ga even een kijkje nemen bij je Mexico-blogs, ik ga in april-mei!

3. Jack van den oort

Schitterend jaaroverzicht met een prachtige layout.

4. Wat een leuke jaaroverzicht. Prachtige foto’s erbij.

5. Ziet er uit als een heerlijk jaar! En wat gaaf om in een ander land het nieuwe jaar in te luiden, dat zou ik ook nog wel eens willen.

• HEY FRITS.

Nou, dat was iets minder rooskleurig als het lijkt hoor haha. We kwamen rond 17.00 uur aan in Mexico, en we hebben echt zitten aftellen tot het eindelijk 00:00 uur was, zodat we gewoon lekker naar bed konden haha. We waren suuuuper moe van de vlucht haha.

6. Wow, wat heb je een ongelooflijk jaar gehad! Echt heel leuk om te zien =D

7. wauw, dat leek me inderdaad een zeer mooi jaar!

8. Super leuk om te lezen over jouw jaar! Xx

9. Wat leuk zo een jaaroverzicht – en zoveel bijzondere gebeurtenissen – 40 jaar getrouwd – das al heel wat – zit zelf aan 32 nu 🙂

10. Heel veel mooie hoogtepunten in het afgelopen jaar. Van harte gefeliciteerd dat je tante wordt. Zo’n tiny huis lijkt mij voor even ook wel leuk om te proberen.

• HEY FRITS.

Dankjewel, zin in 2019 met die kleine erbij straks. Enne, zo’n tiny house zeker eens proberen! Erg leuk hoor 🙂

11. Leuk om te zien! Wat een mooie plekken allemaal. Mexico is natuurlijk heerlijk (ik was er lang geleden), maar Cambodja lijkt me ook prachtig. Leuk ook wat je voor je ouders had georganiseerd en gefeliciteerd voor je zusje. Mijn zusje was ook eerder zwanger dan ik en ik vond het heel bijzonder om tante te worden/zijn, juist ook toen ik zelf nog geen kinderen had.

Het was prachtig in Mexico en Cambodja. Ik zou moeilijk kunnen kiezen wat ik nou mooier vond. Het heeft allebei zoveel charme.

12. Pfiiiieuw, een leuk druk jaar denk ik dan! Op naar een zalig 2019!

13. Je hebt me getriggerd met het logeren in het tiny house. Ik wil dit dit jaar ook doen!

• HEY FRITS.

Nou, zeker doen! Deze waar ik was is zeker een aanrader, zo aan de rand van het bos.

14. Tof die tip van een verblijf in een tiny house. die voeg ik toe op mijn wishlist voor 2019!

15. Oh ik vind je foto’s en stijl zo leuk! En whaaaa, doe mij ook maar een tiny house!

• HEY FRITS.

Ooooh dankjewel! Echt doen hoor, zo’n weekend in een tiny house. Was geweldig!

16. Wat een hoop mooie plekken heb je bezocht! Ook in eigen land ben je vaak op pad geweest. Toevallig was ik vorig jaar voor het eerst in Amersfoort, echt een prachtige stad die je mij enorm heeft verrast. Antwerpen is ook alweer jaren geleden, datzelfde geldt trouwens ook Hamburg. Misschien dit jaar toch maar weer eens die kant op.

Ik was ook echt heel blij verrast met Amersfoort! Vond het er ook prachtig 😀

17. Waauuw! Wat een jaar!! En tante worden? 2 keer het laatste jaar! Een geweldig gevoel!!

18. Nog een heel fijn nieuw jaar gewenst! Zo te zien was 2018 een goed jaar!

19. Wat een prachtig jaaroverzicht , vooral het stukje kattenoppas.. so cute & je wordt tante.. gefeliciteerd !

20. Super gezellig jaaroverzicht met al die citytrips! Enne ik kom uit den bosch, heerlijke kneuterige stad he?!

21. Wat zien die strandhuisjes in Vlissingen er prachtig uit. En heel bijzonder om de nieuwjaarsduik in Mexico te doen met die Unox muts : )

22. Zucht, jouw foto’s zijn jaloersmakend mooi. Antwerpen staat voor volgend jaar op mijn lijstje. Veel positieve verhalen ver gehoord dus dat wil ik met eigen ogen zien.

23. Wat een mooi overzicht! En ik weet nu al wat er volgend jaar niet gaat ontbreken… alvast gefeliciteerd dat je tante gaat worden!

24. Wat een geweldig overzicht en een mooi jaar! En leuk dat je tante wordt, heb je in 2019 meteen iets heel moois om naar uit te kijken!

25. Juliette - Strongbody.nl

Wat een geweldig jaar heb je achter de rug! Cambodja lijkt me geweldig. Ik ben benieuwd naar je reizen dit jaar. Je maakt trouwens prachtige foto’s.

26. Wat een geweldig jaar! En die foto van jullie op de hotelkamer is er net 1 uit een tijdschrift, super leuk!

• HEY FRITS.

Jaaaa, die was echt zo mooi! we hebben ook stiekem naar de roze kamer gevraagd bij het inchecken hihi.

27. Wat een tof jaaroverzicht met prachtige foto’s! Wat leuk dat je tante wordt, gefeliciteerd! En dat oppassen op katten.. ik ken echt niemand die dat doet (nog nooit van gehoord ook) maar wat leuk!

28. Cool 2018 was een mooi jaar zo te lezen. En de katten ben gek op katten zulke lieverds

29. Wat een geweldig mooi jaar! Mooie reisjes heb je gemaakt.
    Dat 2019 even mooi of nog beter mag worden.